Procedure for madbestilling

Forældrebetaling for mellemmåltider i Stjernen. Fra 1.januar 2019.

I Børnehuset Stjernen har der været madordning siden august 2012, hvor det nye hus gik i drift.

Forældrebetalingen for madordningen er en kommunalt fastsat pris.

Den kommunale takst i forældrebetalingen er defineret til at dække ”et sundt frokostmåltid”.

I Stjernen har vi dog den holdning, at en madordning skal dække alle måltider i børnenes institutionstid. Det giver mening både for forældre, for de pædagogiske aspekter i at tale om fælles måltider og for sikring af børnenes ”næring til leg og læring” gennem hele dagen. Vi har derfor besluttet at supplere det sunde frokostmåltid med en forældrebetalt madordning.

Prisen for madordningen er 100 kr. pr. mdr. og dækker formiddagsmad og eftermiddagsmad. Altså ca. 5 kr. pr. dag for 2 måltider.

Forældrebetaling hvordan i praksis?

Alle vuggestue- og børnehaveforældre opretter sig som brugere på Kanpla:

Nyt bestillingssytem til mellemmåltider 🎉

I skal nu oprette jer, som brugere på Kanpla og se abonementet på "mellemmåltider". Bemærk, at det nye system først træder i kraft fra 1. feb, men du kan sagtens allerede nu bestille fra 1. feb.

Appen Kanpla kan downloades i både AppStore og Google Play. Hvis I har brug for hjælp til at oprette jer på Kanpla, kan I skrive direkte til dem på deres livechat eller kontakte dem på telefon +45 39 39 30 09.

Hvis I er nysgerrige på, hvem Kanpla er og hvordan det fungerer, kan I se deres konceptvideo her - https://www.youtube.com/watch?v=-Q3C3NGOjLE

I videoguiden nedenfor er der mest fokus på bestilling af skolemad, men når du opretter dig under Børnehuset Stjernen, finder du kun abonnementet på mellemmåltider, som jo er det eneste relevante.

I nedenstående videoguide kan i se hvordan man opretter en konto, og hvordan du bruger systemet bedst muligt ⬇️

Bedste hilsner Stjernekøkkenet

Hvis I oplever problemer med systemet eller har spørgsmål i øvrigt, så kom endelig ind i Stjernekøkkenet.

Husk at afmelde ordningen, når jeres barn ikke længere går i Børnehuset Stjernen. Det er jeres eget ansvar, da vi ikke kan stoppe betalingerne.

Har I spørgsmål til dette er I velkomne til at komme i Stjernekøkkenet,
ringe på: 9628 6654 eller maile på: bhsmk@herning.dk.

Med håb om et godt og konstruktivt samarbejde.
De bedste hilsner

Stjernekøkkenet v. Mette Kloppenborg.