Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1

Grundlæggende oplysninger

Børnehuset Stjernen er en daginstitution med 42 vuggestuepladser og 160 børnehavepladser

Vores visioner for børnene

I Børnehuset Stjernen lægger vi vægt på at gøre børnene livsduelige. Fokus er lagt på kvaliteten af kommunikation mellem børn og voksne og på anerkendende relationer, således at vores hverdagsmiljø stimulerer, at børnene gennem et aktivt liv bidrager til egen alsidig udvikling.

Vores arbejdsgrundlag er baseret på følgende jævnligt debatterende værdi-begreber: autenticitet, humor, kreativitet, tid til fordybelse, tillid, tolerance, omsorg, nærvær, dialog med forældre, medbestemmelse, samt et velfungerende arbejds- og samarbejdsmiljø i institutionen.

 

Pædagogiske Principper

På Stjernen (Tjørring Skole og Børnehuset Stjernen) arbejder vi fælles omkring nogle overordnede principper:

Grøn profil

Bevægelse og Kost

Fælles indsats i forhold til sårbare børn

Trivsel

Uddannelse og ressourcer.

Børnemiljø

Gennem vores pædagogik, fysiske rammer, daglige struktur og organiseringsform bestræber vi os på at skabe et godt børnemiljø i institutionen. Et godt børnemiljø er afgørende for børnenes muligheder for at lære nye ting, trives og udvikle sig.
For det fysiske børnemiljøs vedkommende, betyder det at vi løbende arbejder med så forskellige områder som ergonomi, pladsforhold, mulighed for bevægelse, hygiejne, rengøringsstandard, støj, lys, sikkerhedsmæssige forhold, æstetik etc.
Vi er opmærksomme på at de fysiske rammer er udfordrende og giver rum til børns udvikling og læring. Vores rammer skal inspirere børnene til aktivitet og vores æstetiske miljø betyde at børnene oplever Stjernen som et rart sted at være. 

Det psykiske børnemiljø har betydning for hvordan børnene har det med hinanden og med de voksne. Et godt psykisk børnemiljø handler om at skabe konstruktive gruppedynamikker, hvor børn ikke ekskluderes fra fællesskabet, men oplever venskaber, nærvær, anerkendelse, rummelighed, omsorg, tryghed, tillid og medbestemmelse.

Pædagogik

Vi er certificeret idrætsinstitution, og arbejder med pædagogisk idræt som grundlæggende metode.

Pædagogisk idræt handler om at sætte fokus på at børnene udfordres motorisk og bevæger sig hver dag, til gavn for deres fysiske, psykiske, sociale og kognitive udvikling. Gennem pædagogisk idræt stimuleres barnets sanser, hjernen udvikles og barnets samlede kompetencer udvikles. Det betyder eksempelvis at barnet får lettere ved at mestre sproget. Pædagogisk idræt er inkluderende, hvilket indebærer at der altid en pædagogisk bagdør i vores aktiviteter. På den måde kan alle børn deltage på deres individuelle niveauer, uden at blive ekskluderet fra fællesskabet.


Fysiske rammer

Børnehuset Stjernen deler bygning med Tjørring skole og samlet set, kalder vi vores sted for ’Stjernen’.

Visionen er at skabe rummelighed, helhed, nærvær og udfordringer i børnenes hverdag.

Samarbejdet mellem skole og institution er præget af en samarbejdskultur på alle niveauer; både mellem børn, forældre, personale, ledelse og bestyrelse med henblik på at skabe trygge rammer og et innovativt læringsmiljø.

Ved at sammenbygge daginstitution og skole gør vi det muligt, at udvikle den indholdsmæssige del af det pædagogiske arbejde med baggrund i både børnehave-, skole- og fritidspædagogik.

Det udmønter sig i et fælles innovativt læringsmiljø, der forener børnenes leg, læring og udvikling.

Samarbejdet mellem pædagoger og lærere tager udgangspunkt i den faglige, sociale og personlige udvikling af det enkelte barn.

Skolens og institutionens ledelse deler administrationslokaler, ligesom personalet deler personalefaciliteter. At dele fysiske rammer giver kendskab til hinandens kultur, gensidig forståelse og gode muligheder for kommunikation og samarbejde om børnene.

En stor del af Stjernen - både inde og ude - er fællesrum som vi i skole og institution, benytter til vores aktiviteter.
Samtidigt prioriterer vi, at have råderet over egne hjemlokaler – eksempelvis klasselokalerne i skolen og legerummene i børnehaven. Det betyder at vi kan indrette og sætte vores særpræg på disse lokaler, uden at skulle tage hensyn til andre brugere.
Børnene oplever således sammenhæng og helhed i deres hverdag, men kan også klart skelne mellem skole og fritid.

 

Læs folderen Stjernen i Tjørring og få et overblik af vores fysiske rammer på www.stjernen.herning.dk

 

Synergien i at have skole, SFO og børnehave under samme tag gør, at der er mange kvadratmeter at bevæge sig på. Pladsen giver børnene og personalet helt andre udfoldelsesmuligheder end i en traditionel daginstitution, og harmonerer godt med vores tanker om bevægelse og motorisk udvikling. Vi prioriterer at der er rum til alle slags aktiviteter - vilde såvel som stille og fordybende aktiviteter.
Pladsen betyder ligeledes at det enkelte barn har mere albuerum, hvilket giver færre konflikter i hverdagen.

For at skabe overskuelighed, er der i arkitekturen indarbejdet glas i alle dele af bygningen. Det giver børnene fornemmelsen af at være en del af en større sammenhæng, og stimulerer dem med forskellige indtryk dagen igennem.


Funktionsopdeling

Børnehaven er integrerede, hvilket giver en god udnyttelse af pladsen, og mulighed for at børnene kan spejle sig i hinanden. De mindre børn lærer ved at se hvad de større børn gør, og de større børn lærer at tage hensyn og drage omsorg for de mindre. 

Børnehaven derudover funktionsopdelt, hvilket betyder at der ikke eksisterer ’stuer’ i traditionel forstand. I stedet er institutionen inddelt i funktioner/værksteder, som er målrettet særlige aktiviteter.
Eksempler på værksteder er pude/tumlerum, motorikrum, boldspilssal, tegne/maleværksted, træværksted, grovværksted, syværksted, spillerum, legorum, soverum, legerum, vådrum, dukkekrog, samt diverse tematiserede uderum.

Udgangspunkt i det enkelte barn.

For at styrke barnets selvværd og lære det at indgå i forpligtende fællesskaber, har vi indrettet os, så flest mulig børn kan finde den udfordring, der passer til deres udviklingsniveau.

Børnene kan i hverdagen, i vid udstrækning selv vælge hvor de vil lege og hvem de vil lege med. Det giver mulighed for et alsidigt liv, og at børnene kan skabe legerelationer på tværs af alder og køn. Erfaringer af børns selvorganisering viser, at børnene netop gennem de frie valg, beskæftiger sig med det, de i en periode har mest behov for.
Selvforvaltningen er med til at udvikle børnenes selvstændighed og lære dem at træffe egne valg.

De frie valg gør ligeledes at børnene i deres eget tempo kan indtage institutionen – de kan i starten holde sig til de områder, hvor de føler sig trygge og bedst kan lide at være, og med tiden udforske nye dele af institutionen.

Selvforvaltningen betyder ikke at børnene overlades til sig selv, men at vi bestræber os på at følge børnenes initiativer og behov. Herudover planlægger vi mange strukturerede aktiviteter og forskellige pædagogiske tiltag.

Legen i centrum

De frie valg gør at børnene får tid til fordybelse i de lege og aktiviteter, de går i gang med. Vi vægter at børnene i børnehave- og fritidshjemsalderen får frihed til at vælge efter lyst og interesse, da de senere - og i andre sammenhænge, indgår i strukturerede systemer, hvor voksne bestemmer hvad, hvordan og hvornår de skal beskæftige sig med bestemte ting. I daginstitutionen, er det legen, der er i centrum.

Rummet som den tredje pædagog

Funktionsopdelingen gør det muligt at indrette vores rum optimalt til de aktiviteter, der skal foregå. Hvor en traditionel børnehavestue på én gang eksempelvis skal rumme børn der sidder ved et bord og tegner, børn der ligger på gulvet og bygger togbane og børn der tumler rundt i en sofa, kan vores værksteder være målrettet én af delene. Det er med til at øge børnenes udfoldelsesmuligheder væsentligt.

Samtidig bliver rummene og indretningen en aktiv medspiller eller ’medopdrager’. Børnene får lettere ved at aflæse hvad et bestemt rum egner sig til, og vil enten tilpasse deres lege og aktiviteter til rummet, eller søge et andet rum, der passer bedre til deres lege. 

Vi har ikke meget legetøj i institutionen, men i stedet forskellige rekvisitter og ting, der stimulere børnene motorisk og kreativt.

Udnyttelse af ressourcer

Funktionsopdelingen giver større fleksibilitet i vores arbejdsdag og gør det muligt at udnytte alle ressourcer optimalt.
Ved sygdom, ferie og fravær blandt personalet kan primærgrupperne gå sammen om aktiviteterne og på den måde sørge for at der er voksne nok omkring børnene.

Ved at vælge sig på de forskellige værksteder, og ved eventuelt at booke et bestemt værksted i en længere periode, er der mulighed for at vi kan fordybe os i de aktiviteter, der interesserer os mest - og som vi er bedst til.

Arbejdet i værkstederne gør, at personalet kommer til at kende børnene fra andre primærgrupper end deres egen.

Det er en styrke at flere forskellige personaler ser børnene i hverdagen, og derved kan bidrage med deres observationer og vurderinger, når vi har pædagogiske drøftelser om børnenes trivsel og udvikling. Ligeledes får børnene på denne måde flere voksne ’at vælge imellem’.

Udfordringer

En udfordring ved funktionsopdelingen er at sikre at børnene stimuleres tilstrækkeligt på alle udviklingsområder. Ikke alle børn profiterer lige meget af de frie valg, og nogle børn kan have tendens til at vælge de samme aktiviteter, i en meget lang periode.

Det er vigtigt for os at børnene udfordres tilstrækkeligt og at de får den voksenkontakt, de har behov for.

En anden udfordring er at sikre en tæt og gensidig forældrekontakt. Det kan vanskeliggøres af, at det ikke nødvendigvis er det samme sted i huset og til de samme personaler forældrene afleverer børnene hver dag – eller de samme personaler forældrene møder når de henter børnene igen.

Det er vigtigt at I føler jer trygge ved at aflevere børnene i institutionen. At I véd, at de informationer I giver, videregives til det personale der er omkring jeres barn, og at I får de nødvendige informationer og historier om barnets dag i institutionen, når I henter igen.

Når børnene færdes rundt i et stort hus med mange personaler, og ikke på en mindre stue med faste personaler, bliver det en udfordring at sammenstykke den ’mosaik’, der udgør barnets liv i institutionen. Ved at arbejde målrettet med planlægning og dokumentation, forsøger vi at samle barnets forskellige spor og binde det til en samlet historie.

Nogle af disse udfordringer, tilgår vi blandt andet ved at tilknytte børnene primærgrupper, ved at give primærgrupperne hjemområder i institutionen, ved at lave voksenstyrede aktiviteter målrettet aldersgrupperne og ved at have et højt informationsniveau.

Aldersteams & Primærgrupper.
I børnehaven inddeles børnene i 3 aldersteams – Stjernerne, Mælkevejen og Satellitten. Hvert aldersteam består af ca. 3 primærgrupper med ca. 17 børn i hver. Til primærgruppen er der tilknyttet én pædagog og én pædagogmedhjælper. Antallet af voksne afhænger af ressourcetildelingen, studerende og ansatte i virksomhedspraktik og løntilskud. Børnene forbliver i samme gruppe og med samme voksne for så vidt muligt, fra de kommer på Mælkevejen, til de skal starte i fritidshjemmet. Der er fast personale ved de mindste på Stjernerne.

Baser & Hjemområder.
I børnehaven er der tre hjemområder:
Oasen på 1. sal fungerer som hjemområde for de yngste børn – Stjernerne.
Caféen i stueplan fungerer som hjemområde for mellemgruppen - Mælkevejen.
Teatertorvet på 1. sal fungerer som hjemområde for førskolegruppen - Satellitten.

 

Arbejdsfunktioner.

Der er faste arbejdsfunktioner i huset som er bemandede hver dag. Disse funktioner skal sikre at, der altid er tilgængelige voksne, som børn og forældre kan henvende sig til.
Eksempler:

Caféansvarlig - i henholdsvis børnehaven og fritidshjemmet. Holder overblik over fremmøde, beskeder etc.
Surfere - personale der ikke er tilknyttet noget værksted, men bevæger sig rundt i bygningen og udearealet. Det gør at der altid er personale, som børnene kan henvende sig til, som kan hjælpe børn i gang med aktiviteter etc.

Overskuelighed

Vi har en arbejdsfunktions-/ værkstedsplan, hvor alle, hver dag kan se hvordan personalet er fordelt i huset.
På gangarealet i børnehaven lige inden cafeen - og i caféen i Fritidshjemmet - hænger en tavle hvor I kan se om jeres børns primærvoksne er mødt på arbejde og hvor de befinder sig.
Nogle steder må børnene færdes selv, andre steder skal de give besked hvis de færdes og andre steder må de kun færdes med en voksen.

Daglig struktur
Vores dagligdag struktureres gennem teorien omkring de tre læringsrum. Det betyder at vi skaber en alsidig hverdag for børnene, ved at lade dem indgå i de forskellige læringsrum dagligt.

De tre læringsrum er:

- Voksen-Barn (Det formelle læringsrum) hvor personalet strukturerer aktivitetsforløbet og definerer indholdet

- Barn-Voksen (Det uformelle læringsrum) hvor barnet definerer legen og personalet støtter og vejleder

- Barn-Barn (Det voksenfrie læringsrum) hvor børnene leger uden personalets deltagelse, og hvor personalet har mulighed for at observere børnenes lege

Overordnet set er der i børnehaven faste aktiviteter i primærgrupperne om formiddagen og mere frie aktiviteter og leg om eftermiddagen. Aldersteamsene i børnehaven har hver deres månedsplan, som er klar til børn og forældre d. 1. i måneden. Heri beskrives aktiviteter, ture og projekter. Månedsplanerne findes på Aula under aktiviteter og kan også ses i kalenderen.

Dagens rytme
- Kl. 6:30-7:00 er der morgenmad for børnehavebørnene. Morgenmaden serveres i caféen i børnehaven.
- Kl. 8:30-9.00 serveres der frugt, i aldersteamsene i børnehaven.
- Kl. 9.00-11.00 er der planlagte aktiviteter i primærgrupperne i børnehaven.
- Kl. 11:00-12:00 spiser børnehavebørnene frokost. (Udegrupperne spiser ude. Stjernerne spiser i Oasen. Mælkevejen spiser i caféen på torvet. Satellitten spiser i caféen i fritidshjemmet)
- Kl. 12:00-13:30 sover de børn der har behov, i soverummene.

Børnehavebørnene er som regel på legepladsen efter frokost.

De grupper der har været ude om formiddagen, har mulighed for at gå ind når de har spist frokost.
- Kl. 14 er der eftermiddagsmad i aldersteamsene i børnehaven.

Forældresamarbejde

Et godt samarbejde mellem forældrene og institutionen skaber de bedste rammer for børnene.

Vi forventer:

At der er åbenhed og tillid i samarbejdet

At I selv opsøger personalet på gruppen når I afleverer og henter, hvis I eller barnet har behov for det

At I henvender jer til personalet hvis der er ting I undrer jer over eller er bekymrede omkring

At I holder jer orienterede via MitBarn

At I giver respons på vores arbejde

At I kontakter os hvis der sker ændringer i barnets hverdag eller i familiestrukturen, da det har stor betydning for barnets trivsel og udvikling i institutionen

At I informerer os hvis barnet skal i legegruppe, til fødselsdag, i skolebio, hjem til en kammerat etc. så vi ved det og evt. kan forberede barnet

At I sørger for at barnet har skiftetøj, overtøj, regntøj og fodtøj liggende i garderoben til årstiden. At der er navn i tøjet og at I sørger for at få vådt tøj med hjem og tørre.

At I hjælper barnet med at rydde op når det bliver hentet

At I melder fravær, sygdom og ferie på MitBarn

 

Aflevering/afhentning

Det er vigtigt at I kontakter personalet ved aflevering og afhentning af jeres barn, samt at I tjekker barnet ind/ud via touchskærmen i caféen. I børnehaven må skærmen kun betjenes af voksne.
Hvis jeres barn skal afhentes af andre end forældrene, skal vi orienteres i forvejen - ellers må vi ikke udlevere barnet.

Indesko

Da vi gerne bruger vores gulv til leg og aktiviteter har vi besluttet at skolen og institutionen er indeskoområde. Det gør det mere behageligt at færdes på gulvfladerne og mindsker slitage og udgifter til rengøring.

Barnevogne

Barnevogne må ikke køres ind af hovedindgangen. Vi henviser i stedet til at man benytter de indgange der ligger ved børnenes garderober, hvis man har barnevogn med. Barnevognen stilles udenfor.

S

kiftetøj

Vi er ude i alt slags vejr, så børnene skal have praktisk tøj og sko med, som gerne må blive snavset. Der er plads i garderoberne til skiftetøj, husk at skrive navn på alt.

Børnene skal også have hjemmesko med.

På grund af fare for kvælningsulykker må der ikke være anoraksnore og lignende i børnenes tøj.

Solcreme

Når solen skinner, skal børnene have solcreme på hjemmefra - vi smører børnene med solcreme igen over middag. Bestyrelsen har lavet en ordning hvor der kan indbetales 40 kr. pr. barn pr. år på,.som dækker indkøb af solcreme. I hører fra os, når det er tid til at betale.

Sygdom og fravær

Vi følger Sundhedsministeriets retningslinjer vedr. modtagelse af børn (se hjemmesiden) og vi modtager ikke syge børn i institutionen. Der gælder forskellige regler for de forskellige sygdomme, er I i tvivl, så ring og snak med os.

Barnets almene tilstand, skal være så god at barnet kan deltage i den almindelige hverdag i institutionen.

Er barnet syg eller af anden grund fraværende, er det vigtigt at vi får besked af hensyn til vores planlægning.

Hvis barnet bliver sygt imens det opholder sig i institutionen, kontakter vi jer.

Glemte sager

Ved indgangen til legepladsen står en kurv hvor glemte sager lægges i.

Ferier

Forud for skoleferier skal I via Aula, meddele om I har behov for pasning i ferien. Vi bruger registreringerne til at regulere åbningstiderne og antallet af personale på arbejde. Det er vigtigt at I overholder de angivne tider og giver besked hvis de ændres.

Vær opmærksom på at der i ferieperioder kan være andre voksne end de sædvanlige, der modtager dit barn.

Garderoben

Hvert barn har en garderobe-plads til sit tøj m.v. Gulvet under garderoben skal ryddes hver dag og hele garderoben skal ryddes hver fredag pga. rengøring. Husk at det er jeres ansvar at hjælpe jeres barn med at rydde op i garderoben.

Fødselsdage

Barnet kan fejre sin fødselsdag i primærgruppen eller hjemme hos sig selv. Hvis barnet bor længere væk end ”gå-afstand” fra institutionen, er det forældrene, der arrangerer og betaler transporten.

Børnehaven har mulighed for at komme på besøg i tidsrummet kl. 9.00 – 12.30. Husk at aftale i god tid, så vi kan passe det ind i vores planlægning. Vi opfordrer jer til at tænke over hvad I serverer til fødselsdagen. En kombination mellem noget sundt og noget guf er at foretrække.

Vi henstiller til at der ikke gives en slikpose med fra fødselsdagen. En god idé i stedet for slikposen er noget sundt slik eller en skål med slik på bordet.

Vi opfordrer til at aftale nærmere om fødselsdagen med den pædagog, der er tilknyttet jeres barns gruppe.

Vi har ikke mulighed for at holde eller komme hjem til fødselsdag om fredagen.

Forældrearrangementer

Cirka hver anden måned holder vi forældrekaffe i tidsrummet 14.30-16.30.

Forældrekaffen kan også foregå om morgenen i tidsrummet 8.00- 9.30.

Hvert år i juni måned, arrangeres der sommerfest i samarbejde med skolen.

Hvert efterår, er der valg til forældrebestyrelsen og et forældreforeningsarrangement.

 

Informationsflow
Institutioner i Herning Kommune benytter platformen Aula, som digital kommunikationsvej mellem institutioner og forældre.

Aula er en del af kommunens selvbetjeningsløsning, som alle borgere har adgang til via kommunens hjemmeside. Når man har logget sig på med sin NemID kan man fx melde sit barn syg, se billeder fra udflugter, svare på invitationer til arrangementer, melde ferie m.m. Personalet kan på den anden side sende informationer, billeder mv. til forældrene. Ejer I smartphone eller tablet-pc kan I hente applikationen Aula.

Maden og måltiderne i Stjernen - en sundhedsfremmende indsats
Institutionen har eget produktionskøkken kaldet ”Stjernekøkkenet”, og forældrene har ved afstemning besluttet at madordningen er obligatorisk for børnehaven. Det betyder at børnene får et sundt frokostmåltid. Formiddagsmad og eftermiddagsmad i institutionen tilkøbes for 100 kr. pr. mdr.

Det er vi rigtig glade for, da det giver os mulighed for at kombinere sund kost med vores arbejde med pædagogisk idræt.   

Børns sundhed og trivsel er ikke kun betinget af, at de får god mad med tilstrækkelig energi og næringsstoffer. Mad er imidlertid en meget væsentlig brik i dét puslespil, der tilsammen udgør grundlaget for børns sundhed og trivsel. Det kan være vanskeligt at arbejde optimalt med alle de andre brikker, hvis ikke mad- og måltids brikken er på plads.

Madhåndværkerne i Stjernekøkkenet vil i samarbejde med forældre og personalet investere både viden, erfaringer, mod og kreativitet i at udvikle det bedst tænkelige mad- og måltidstilbud til daglig fornøjelse for børn og voksne, og som et væsentligt bidrag til sundhed og trivsel.  

Vi henviser i øvrigt til mad og måltider på https://stjernen.aula.dk/

Bestyrelsen

Børnehuset Stjernen er en selvejende institution med en bestyrelse der varetager den overordnede ledelse af institutionen. Den daglige pædagogiske og administrative drift varetages af institutionens ledelse.

Bestyrelsen består af forældrerepræsentanter og medarbejderrepræsentanter, og er omfattet af loven om tavshedspligt.

Samarbejdspartnere

I dagligdagen har vi et tæt samarbejde med Tjørring skole.

Derudover har vi kontakt til CBF (Center For børn og Forebyggelse) herunder talepædagog, psykolog m.m.

Forældreforening

Vi har en forældreforening som arrangerer forskellige sociale arrangementer for børn og forældre i institutionen. Nogle gange tjener foreningen penge på arrangementerne, som doneres til børnenes koloni eller lignende. Har I lyst til at hjælpe så henvend jer til bestyrelsen eller personalet. Forældreforeningen er en god måde at lære nogle af de andre forældre at kende, og er en stor hjælp for os på institutionen.

Forsikringer

Vi opfordrer til, at I tegner en ulykkesforsikring, der dækker jeres barn. I institutionen har vi ikke en forsikring der dækker børnene.

Tavshedspligt

Personalet er omfattet af loven om tavshedspligt. Det betyder, at alle personlige oplysninger om jer og jeres barn er underlagt tavshedspligt og derfor ikke videregives uden særlig grund.

Har barnet / den unge store vanskeligheder, som vi på institutionen ikke kan afhjælpe, har personalet pligt til at underrette de sociale myndigheder (jf. serviceloven § 35).

 

Udmeldelse

Udmeldelse kan ske til d.1. i måneden med 1 måneds varsel, via den digitale pladsanvisning på www.borger.dk.

 

Kartotekskort og Fuldmagter

Udfyldes ved indmeldelse.

Det er vigtigt at I udfylder og opdaterer stamkortet, hvis der sker ændringer i jeres adresse, telefonnummer etc.

Medicin

Vi må ikke give medicin eller smertestillende med mindre det er lægeordineret og personalet er blevet instrueret.

Rygning og mobiltelefoner

Rygning er ikke tilladt på institutionen eller i området omkring. Vi henstiller til, at I ikke snakker i telefon, når I opholder jer i institutionen.

Hunde

Vi henstiller til ikke at tage hunde med til Stjernen. Hunde må ikke efterlades uden opsyn.

Parkering

Parkeringslommen tættest på hovedindgangen fungere som korttidsparkering (max 20 min.) og kan benyttes af alle Stjernens brugere. Skal I parkere i længere tid, henvises til parkeringspladsen tættest på fodboldbanerne.

Snerydning og saltning/sandspredning

Kl. 6.30 kan man forvente at der er ryddet et spor fra korttidsparkeringen og til hovedindgangen, samt et spor fra Kiss and Ride-området og til hovedindgangen.

Rydning af korttidsparkeringen er færdig til kl. 7.00.
Den store parkeringsplads ved fodboldbanerne hører under Herning Kommune og ryddes ikke af Stjernen.

Venlige hilsner

Personalet & Bestyrelsen

 

Dokumenter

Velkomstfolder

Shape Created with Sketch.