Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1

Kommunikationsstrategi

Platforme:

Hjemmeside                 

Web: stjernen.aula.dk

Indeholder politikker, principper, vedtægter, vejledninger, informationsfoldere mm.

Kommunikation med forældre   https://aulainfo.dk/

Web: https://www.aula.dk/portal/#/login

Apps: Aula og Aula for medarbejdere

Indhold:
Aktiviteter/kalender 

Opslag

Dagbøger

Foto 

Invitationer
Madplaner

Samtaler
Fravær (sygdom, ferie, afspadsering)

 

Brug af Aula i Børnehuset Stjernen

Vuggestue/Børnehave/Ledelse

Der skal være fokus på at få kommunikeret og dokumenteret dagligdagen og ikke kun ture og arrangementer.

  • Need to know skal ligge i kalender 
  • Nice to know kan skrives som besked

- Kalender skal bruges til de aktiviteter forældre skal vide løber af staben.

- Dagbøger skal ligge under overblik. Der skal sættes slutdato en uge frem.

- Nyt billedalbum hver måned

- Opslag benyttes når større grupper skal informeres.

Bestyrelsen:

Referater fra møder udsendes på https://stjernen.aula.dk/bestyrelsen/referater

Bestyrelsesliste lægges på https://stjernen.aula.dk/bestyrelsen/bestyrelsesliste

 

Forældreforeningen:

Hvordan informeres og tilmeldes arrangementer? Aftales fra gang til gang

Bestyrelsen er også vores forældreforening

 

Kommunikation fra forældrene:

Fra forældre til institution:

Fridage, ferie, fravær og sygdom indtastes på Aula på fanen Syg samt Fri & Ferie.

Afhentningstider og sendetider indtastes på Aula på fanen Komme & Gå.

Al øvrig kommunikation foregår bedst ved personlig henvendelse når man henter og afleverer børn eller pr. telefon til afdelingen eller ledelsen.

Forældre kan desuden kontakte ledelsen på mail https://stjernen.aula.dk/kontakt/telefonnumre og skrive en besked via Aula (på fanen Beskeder). Denne mulighed egner sig til korte informationer om barnet, som kan have betydning for barnets dag i institutionen. Den egner sig ikke til diskussioner om barnets trivsel mv., spørgsmål om strukturen og pædagogikken i institutionen, osv. Her er den personlige henvendelse i alle tilfælde bedst. Kan man ikke få fat på den pædagog, man vil tale med, kan man eventuelt skrive en besked og bede om at blive kontaktet. Beskederne læses dagligt og med mindre man stiller et direkte spørgsmål, svares der ikke tilbage. 

 

Køkken/Madbestilling
I skal oprette jer, som brugere på Kanpla på web https://da.kanpla.dk/ eller app AppStore og Google Play. 

Vælg Tjørring skole – her skal kan du tilmelde dig som personale.

 

Opslag på døre/opslagstavler

Bruges i enkelte tilfælde i forbindelse med særlige arrangementer

 

Office 365                 Intern kommunikation
Web: www.office.com

Apps: Teams, Onenote, Outlook, (Officepakken: Onedrive, Word, Exel etc.)

Indhold:
Mail
Kalender
Dagsordner/referater til møder - Onenote
Filer (arbejdsplaner, politikker, skemaer mv.) - Teams

 

Som udgangspunkt er man tilmeldt grupperne: 
BHS_Stjernen (ting der vedrører hele institutionen) 
BHS_Børnehaven/BHS_Vuggestuen afhængigt af hvilken afdeling man arbejder i.
Derudover har nogle af primærgrupperne (Stjernerne, Mælkevejen osv.) deres egen gruppe.

 

Dokumenter

Kommunikationsstrategi.pdf

Shape Created with Sketch.